Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / / Marketing automation software | CRMontzorgt

Marketing automation software | CRMontzorgt

Je bent ondernemer, hebt één of misschien wel meerdere bedrijven en vraag je af of email marketing een goede manier is om je producten of diensten onder jouw doelgroep onder de aandacht te brengen. Maar is email marketing wel de juiste manier, en als je er aan begint wat vergroot dan je kans op succes. Lees snel verder, als je daar achter wilt komen.

Sharing is caring

Openingstijden

Maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag 10:00 - 18:00
Woensdag 10:00 - 18:00
Donderdag 10:00 - 18:00
Vrijdag 10:00 - 18:00
Zaterdag Via mobiel
Zondag Via mobiel

Adres

Straat 12Melkhof
Postcode 2613 KA
Stad Delft
Telefoon 06 – 145 351 32
Email [email protected]
Website Emailmarketing uitbesteden
SocialMedia
Diensten Software consultant | CRM consultant | Marketing automation consultant |

Je bent ondernemer, hebt één of misschien wel meerdere bedrijven en vraag je af of email marketing een goede manier is om je producten of diensten onder jouw doelgroep onder de aandacht te brengen. Maar is email marketing wel de juiste manier, en als je er aan begint wat vergroot dan je kans op succes. Lees snel verder, als je daar achter wilt komen.

Voor wie is email marketing?

Hoewel email marketing voor elke branche een uitstekende toevoeging kan zijn op de marketing activiteiten, hangt het succes af van je verkoop strategie. Is de strategie van je bedrijf om zo snel mogelijk, zo veel mogelijk te verkopen? En maakt het je eigenlijk niet zo veel uit hoe tevreden je klanten achteraf zijn. Dan kan je beter niet aan email marketing beginnen. Is jouw strategie erop gebaseerd om een langetermijnrelatie op te bouwen daarentegen. Dan pas email marketing perfect in je marketingstrategie. En ik zal je uitleggen waarom.

De kracht van email marketing

De kracht van email marketing zit hem in het opbouwen van een relatie met je potentiële klanten. In plaats dat je website bezoekers gelijk tot een aankoop wil verleiden, wat gemiddeld maar 1% van de webshop bezoekers doet. Ga je eerst een relatie met ze opbouwen. Relatie opbouwen? Gaan we daten of zo? Nee zo’n relatie ga je ook weer niet opbouwen. Maar je gaat jezelf wel eerst voorstellen en laat je klanten weten waar jij voor staat. Zo kunnen je klanten op hun beurt voor zichzelf bepalen of zij achter jouw boodschap staan en hun geld bij jou willen uitgeven. Nu je dit leest vraag je je misschien af of je zo niet klanten gaat missen? En ja dat ga je zeker. Je gaat de klanten die eigenlijk helemaal niet bij je passen mislopen of beter gezegd ontwijken. Je gaat klanten bedienen die echt achter jouw product of dienst staan. En zeker als je een dienst levert waar je veel contact hebt met klanten ga je hier op de lange duur heel blij mee zijn!

Hoe email marketing werkt

Dat klinkt wel interessant he, alleen klanten hebben die echt bij je passen. Maar hoe doe je dat dan? Ik zal je hier kort vertellen wat de strategie van Emailmarketing Manager is om dit voor bedrijven zoals die van jou voor elkaar te krijgen.

Contactgegevens verzamelen

De eerste stap in email marketing is het verzamelen van contactgegevens. Inplaats dat je direct een aankoop van een website bezoeker verwacht verlaag je de drempel aanzienlijk door slechts om contactgegevens te vragen. Ja, maar niemand gaat toch zomaar zijn email adres achterlaten? Klopt, bijna niemand meldt zich meer aan voor een standaard nieuwsbrief. Maar als je hier nu iets verleidelijks tegenover zet zal het je verbazen hoeveel mensen graag hun contactgegevens achterlaten. Een toffe whitepaper of checklist om te downloaden. Of natuurlijk het welbekende e-book zijn hele goede methoden om website bezoekers om te toveren tot contacten voor je email marketing software.

Laat weten wie je bent

Nu je de contactgegevens hebt moet je natuurlijk je belofte nakomen en de download toesturen. Maak je geen zorgen, als je de juiste software hebt gaat dit volledig automatisch. En dan is het tijd om te laten weten wie je bent. Vertel wat je bedrijf doet, hoe jij de wereld een betere plek gaat maken, en waar jij nu zo verdomd goed in bent. Je vertelt je nieuwe contacten in een paar e-mails wat jou onderscheid van alle andere die vergelijkbare producten en diensten aanbieden. Uiteraard ga je proberen de interactie aan te gaan met je contacten en nog wat extra informatie over ze te verzamelen. Want hoe meer je van hun weet hoe beter jij je aanbod in een later stadium op hun wensen kan afstemmen.

Informatie verzamelen

We zijn nu beland in de verzamelfase, en hier blinkt email marketing software in uit. Je kunt contacten een quiz laten maken waarmee je meer leert over hun wensten. Of natuurlijk gewoon op de man af een vraag stellen. Maar de software verzameld zelf ook heel veel informatie door alle acties die een contact uitvoert te onthouden. Welke e-mails heeft een contact geopend, en op welke linken in de email is er geklikt. Op deze manier leer je met elke handeling die een contact uitvoert meer en meer om je uiteindelijke aanbod op af te stemmen.

De verkoop fase

Sommigen van jullie zullen nu denk, yes we mogen eindelijk gaan verkopen. Maar het mooie van deze opbouw is dat het aanbod wat je nu doet heel mooi aansluit op de wensen van je contact. Wat natuurlijk de kans op een verkoop vele malen groter maakt dan wanneer je een random aanbond in een van je eerst mails had uitgestuurd. Daar komt nog eens bij dat contacten je tijdens de voorstelfase meer en meer als een autoriteit zijn gaan zien. Waardoor dit aanbod opeens veel meer waarde heeft in hun ogen. Wat opnieuw de kans groter maakt dat je contact een betalende klant word.

Constante sales met email marketing

En nu komt het stuk waar klanten van Emailmarketing Manager altijd het meest enthousiast van worden. Nu je de eerste aankoop hebt gerealiseerd, en je contact is een klant geworden heb je ook gelijk een tevreden klant. Hoe komt dit? Voordat je ook maar het idee van verkopen hebt geopperd bij je contacten heb je een relatie met ze opgebouwd. Voordat ze hun portemonnee open trekken weten ze wie er achter de producten of diensten zit(ten). En dan het mooiste, bedenk eens dat je een lijst hebt met 1000, 2000, 5000 contacten die allemaal achter jouw boodschap staan. Dat kan natuurlijk twijfels wegnemen die elke ondernemer van tijd tot tijd wel heeft over zijn product. Maar nog belangrijker, het kan je onderneming een stabiele inkomstenstroom opleveren. En stel je dan eens voor dat 5%, 10% of misschien wel 30% van je contacten regelmatig producten bij je afnemen. Tel uit je winst!

Het geheim van email marketing succes

Wat is dan het geheim om je kans op email marketing succes te vergroten. Want dat had ik in het begin van deze tekst beloofd te vertellen. Het klinkt misschien een beetje cliché, maar “probeer het er niet even bij te doen”. Hoewel email marketing software best toegankelijk is, blijft technische kennis vereist om een goede bezorgkwaliteit te garanderen. En marketing kennis is ook echt een must om van je email marketing avontuur een succes te maken. Daarbij komt dat als je alles zelf wilt doen het gewoon heel veel tijd gaat kosten, die je waarschijnlijk toch al niet hebt. En dit is dan ook precies de rede dat ik Emailmarketing Manger in het leven heb geroepen. Ik merkte dat er heel veel behoefte was en is in het MBK segment en zelfs onder ZZP’ers voor een betaalbare email marketing service die jou als ondernemer ondersteund om een succes te maken van jouw email marketing. Ben je nu geïnteresseerd geraakt door het lezen van deze tekst, of stond je al te popelen om te beginnen met email marketing, maar wist je niet hoe, of was uitbesteden altijd te duur. Neem dan gerust even contact op met Arnout van Emailmarketing Manager voor een vrijblijvend advies gesprek.